Nog maar een weekje! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van IrisJonneMariekeTanzania - WaarBenJij.nu Nog maar een weekje! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van IrisJonneMariekeTanzania - WaarBenJij.nu

Nog maar een weekje!

Door: Jonne

26 Januari 2014 | Nederland, Nederland

Jambo!

Over een weekje zitten we al in het vliegtuig naar Tanzania. Op 2 februari vliegen we om 11.40 via Istanbul naar Dar Es Salaam. Op 3 februari om half 4' 's nachts(lokale tijd)zullen we daar landen.

We hebben er ontzettend veel zin in en zijn druk bezig om alle laatste zaken te regelen. De laatste flessen zonnebrandcrème, zaklampen, pleisters, stokken kaarten en naadloze sokken worden ingeslagen. Ondertussen bestoken wij elkaar met app'jes om te checken of we alles hebben.

Ook zijn we natuurlijk bezig met de voorbereiding van de projecten die wij op gaan zetten en uit gaan voeren op de basisschool in Mikumi. Wat wij exact gaan doen is nog niet duidelijk. We zullen de eerste weken gaan observeren en informeren om uit te vinden wat de school en de kinderen nodig hebben. De leerkrachten van de school hebben al wel aangegeven dat zij graag hulp willen bij het verbeteren van het Engelse taalonderwijs en het rekenonderwijs op hun school.

Onze hoofden zijn eigenlijk al in Tanzania.....wij denken alleen nog maar aan de mensen, de natuur, de cultuur, het weer, het leven etc.....in TANZANIA!

De laatste voorbereidingen worden getroffen en de eerste vormen van afscheid komen vandaag al aan bod!

TANZANIA, TOT OVER EEN WEEKJE!

.....O ja, we moeten ook onze koffers en backpacks nog "even" inpakken............

Kwaheri!

Liefs,

Jonne, Marieke en Iris

• 26 Januari 2014 - 15:19

John En Hanneke:

Beste Jonne, Marieke en Iris
    heel veel suc6 met de voorbereiding; dit gaat een fantastische ervaring worden voor jullie. Annemarijn zal jullie missen (en wij ook)
    We gaan jullie volgen op deze site. We kijken uit naar de verhalen en de foto's
    8,7,6,5,4,......etc nog ffkes
    Hanneke en John Bruinsma

• 01 Februari 2014 - 21:53

Anja Koopmans Van Baal:

Eindelijk is het zo ver meiden, nog 1 nachtje slapen en dan gaan jullie beginnen aan het grote avontuur.Ik wens jullie een ontzettende mooie tijd en veel plezier met de kindertjes.
    Groeten Anja Koopmans(moeder van Jonne).